Opbrengst Pathé UNICEF-weken: 37.456 euro

De opbrengst van de Pathé UNICEF weken is liefst 37.456,35 euro. Dit geldbedrag is bestemd voor de actie tegen kindersterfte genaamd 'We gaan voor nul'. Nicolette van Dam, ambassadeur van UNICEF, dankt alle donateurs en Pathé-medewerkers. "Een mooi resultaat, mede dankzij jullie geweldige inzet."

De Pathé UNICEF weken is de eerste gezamenlijke actie van het bioscoopconcern en de kinderrechtenorganisatie. Na de kick-off met een benefietgala 10 maart in Pathé Tuschinski stonden de afgelopen weken alle Pathé-bioscopen in het teken van We gaan voor nul, de UNICEF-campagne tegen kindersterfte. Bij het buffet konden bezoekers een donatie doen aan UNICEF. Voor iedere hoofdfilm draaide een spot waarin bekende acteurs de bezoekers vroegen een sms te sturen. Elk sms'je was goed voor vaccins om vijf kinderen te beschermen tegen de levensbedreigende ziekte mazelen.

De totale opbrengst van de Pathé UNICEF weken is €37.456,35. Het gala bracht €12.795,85 binnen, de sms-actie €1.609 en de buffetactie €23.051,50. De opbrengst van het gala en de buffetactie wordt geïnvesteerd in projecten tegen kindersterfte in onder meer Nepal, Burundi en Sierra Leone. In deze landen sterven dagelijks kinderen door oorzaken zoals diarree, longontsteking en malaria. Eenvoudige middelen zoals vaccinaties, muskietennetten en schoon drinkwater kunnen dit voorkomen.