GTST seizoen 10

Goed nieuws voor de die-hard fans van Goede Tijden, Slechte Tijden: het tiende seizoen van de langstlopende Nederlandse soap is uit op dvd. De box bestaat uit twintig (!) disks en samen is dit zo'n negentig uur kijken. Al die dvd's samen zijn alle afleveringen van het seizoen dat in 1999/2000 werd uitgezonden. Inclusief foute plofkapsels en schoudervullingen!

Dat seizoen begint al lekker: Janine en de kleine Nina zijn ontvoerd en Stefano ligt buiten bewustzijn in het water. Ludo springt erachteraan en ontdekt al snel dat het zijn lang verloren zoon is. Een goed begin van een nieuw seizoen van een echte soap, dus. Verder is dit het seizoen waarin Jef en Barbara samen gaan wonen. Deze laatste neemt haar twee puberkinderen mee: Charlie en Morris. Verder vertrekken publiekslievelingetjes Kim en Hedwig, waardoor Kim alleen de eerste paar afleveringen nog maar te zien is. Robert en Laura hebben een knipperlichtrelatie en dit is nog maar het begin van het seizoen!

Voor de echte fans van deze serie is het leuk om seizoen 10 nog een keer te bekijken voor als er niks op televisie is. Het is een feest der herkenning: Barbara zit nog in de serie evenals oom Harmsen en het is de tijd waarin Charlie nog door Aukje van Ginneken gespeeld werd en Morris door Patrick Martens. Na een hoop 'Oh ja!'s' en een paar afleveringen kijken is het ook wel weer goed geweest met al die slechte tijden. Het hele seizoen bekijken vergt echt wel wat van de kijker, daarvoor is het gewoon te veel. Op elke disk staan ongeveer tien afleveringen, dus tel maar uit met twintig disks. Samen maakt dit negentig uur kijkplezier voor de hardcore fans en dus ook negentig uur afzien voor hun partners.

Nu de hamvraag: wie moet deze box kopen? Ik zal het niet veel mensen aanraden. Het is grappig om een paar afleveringen terug te kijken als je (vroeger en misschien nu nog) fan bent (geweest), maar meer is het echt niet. Alleen wanneer je een echte fan bent en de rest van de boxen al in de kast hebt staan, dan moet je dit seizoen ook kopen. Ben je geen van bovenstaande? Dan moet je de box lekker links laten liggen. Het helpt om erbij te vermelden dat er verder ook geen extra's op de disks staan. Dus geen leuke bloopers of een kijkje achter de schermen, maar puur negentig uur afleveringen.