Ride Along

Lethal Weapon21 Jump StreetStarsky & Hutch: allemaal klassieke buddy cop movies. Allemaal succesvolle franchises. Universal moet gedacht hebben dit anno 2014 nog een keer op poten te kunnen zetten, zonder de rebootkaart in te zetten. We weten inmiddels dat Ride Along 2 eraan komt, maar wordt deze net zo'n hit als de eerste film? Laten we daarom de film eerst thuis nog maar eens bekijken.

Ride Along DVD
Ben Barber (Kevin Hart) is een praatgrage beveiligingsbeambte die een lichte obsessie heeft voor gamen. Ben wil graag trouwen met de sexy Angela (Tika Sumpter), maar hij weet dat hij daarvoor de zegen nodig heeft van zijn zwager James Payton (Ice Cube), een geroutineerde rechercheur. James vindt Ben echter maar een clownesk doetje. Dat zijn zwager is toegelaten tot de politieacademie doet daar niets aan af. Uiteindelijk mag Ben één dag met hem mee op patrouille. Hij is er zeker van dat deze ride-along Ben wel op andere gedachten zal brengen.

Is de film verrassend? Nee. Is de actie goed? Mwah, de achtervolgingen kijken makkelijk weg. Is de chemie aanwezig? Meer dan dat! Waar dit een waardeloos niemendalletje had kunnen worden, wordt de film volledig gered door hoofdrolspelers Kevin Hart en Ice Cube. Het is nu niet te zeggen dat ze een doorbraak maken, want veel anders dan in andere films doen ze niet. Hard schreeuwen, hoge stemmetjes, agressief taalgebruik en noem hun verdere trucjes maar op. Maar het is wel ontzettend leuk. Deze film kijkt gewoon lekker weg.

Ride Along screen
Meer dan genoeg chemie.

De DVD is volgens het persbericht rijkelijk voorzien van extra's. Deze hadden we voor deze review helaas niet beschikbaar. Het gaat om de volgende onderdelen:

• Alternate ending
  • Deleted scenes
  • Alternate takes
  • Gag reel
  • Kev & Cube’s Wild Ride
  • Anatomy Of The Big Blast
  • An Explosive Ride

De film zal het goed doen thuis alleen, maar je kan hem makkelijk nog een keer opzetten met vrienden. En als je fan bent van deze humor is de film zeker de moeite. Kortom: leuk om in huis te halen en lekker bij onderuit te gaan zitten.